Тема: Відсоткові розрахунки
Мета: сформувати вміння знаходити відсоток від числа, число за його відсотком та відсоткове відношення двох чисел; розвивати інтерес до математики, розвивати логічне мислення учнів, культуру математичного мовлення й письма; виховувати економічне усвідомлене ставлення до природнього середовища, до труду, до шкільного майна, до особистих речей; вміння зіставляти особисті потреби з економічними можливостями їх задоволення; раціональна організація бюджет часу; бережливе ставлення до власності.
Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
1.     Запишіть відсотки у вигляді десяткового та звичайного дробів
Відсоток
5%
16%
42%
67%
140%
360%
105%
45,5%
17,6%
Десятковий дріб









Звичайний дріб









2.     У магазині «Продукти» провели переоцінку. Визначте нові ціни на товари.
№з/п
Назва товару
Початкова ціна, грн
Знижка, %
Сума знижки, грн
Нова ціна, грн
1
Йогурт «Біла лілія»
12,5
5


2
Цукерки «Білочка»
56
7


3
Шоколад «Milkyway»
2
5


4
Йогурт «Чудо»
7,80
10


5
Кіндер-сюрприз
11
8


6
Снікерс
7,5
15


3.     У магазині «Електротовари» провели переоцінку. Визначте ціну до і після знижки
№з/п
Назва товару
Початкова ціна, грн
Знижка, %
Сума знижки, грн
Нова ціна, грн
1
Диски

6
1,5

2
Музична колонка

20
40

3
Флешка

25
65

4
Навушники

7
7

5
Телефон

44
145

6
Флешка до телефону

15
32

ІІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово учителя
Відсотки були відомі індійським математикам ще в V ст., оскільки з давніх часів в Індії користувалися десятковою системою числення. У Європі десяткові дроби, а з ними і відсотки, з’явилися через 1000 років. Уперше таблицю відсотків опублікував нідерландський учений Є. Стевін 1584 року.
Відомий математик Р.Беллман сказав, що математик може вважати свою проблему вирішеною лише тоді, коли усвідомлює суть оптимального підходу до її вирішення. Тісний зв'язок математики з усіма сторонами нашого побуту, з природою дозволяє за допомогою математики оптимально вирішувати не тільки математичні, але і життєві проблеми.
IV. Удосконалення умінь і навичок
Учитель. Сьогодні ми керуватимемо родинним сімейним бюджетом. Кожен з вас у майбутньому буде керівником сімейного бюджету, тож сьогодні ми спробуємо зекономити сімейний бюджет вашої родини.

Збільшуємо сімейний бюджет
Ощадний банк сплачує 7% річних. Який відсоток матиме вкладник наприкінці року, якщо вклад становить 1500 грн?
         Робимо покупки
·        На передріздвяному розпродажі ціни на килим знизилися від 450 грн до 365 грн. На скільки відсотків знизилася ціна на килим?
·        Телевізор коштує 1000 грн. Скільки він коштуватиме, якщо його ціна знизиться на 10%?
·        Шкільна форма коштує 150 грн. Перед початком навчального року ціна на шкільну форму підвищилася на 12 %. На скільки гривень підвищилася ціна? Скільки тепер коштує форма?
Фізкультхвилинка.
Ви довго працювали і втомились. Зробимо фізичні вправи.
Склали ручки і олівці –
стали всі біля стільців.
Хлопчики й дівчатка,
зробимо зарядку.
Руки в боки, вгору, вниз,
1, 2, 3 не помились.
У долоні хлоп, хлоп,
і ногами топ,-топ.
Мов годинник зробим так,
тік,-так, тік-так?
Тихо сіли на стільці
 Молодці!
Вигодовуємо підсобне господарство
Маса яйця курки становить 60 г, а маса шкарлупи – 11% від загальної маси яйця. Для годування курей зі шкарлупи готують борошно, на яке йде 85% маси шкарлупи. Скільки тонн борошна можна отримати з 1,5 млн яєць?
        
V. Підсумок уроку
         Проаналізуйте результати своєї роботи та дайте відповіді на такі запитання:
         Метод евристичних запитань за Квінтіліаном : Що? Хто? Коли? Навіщо? Де? Як?
1.     Що? Що за тему ми сьогодні закріпили?
2.     Хто? Хто з учених працював над вивченням відсотків?
3.     Коли? Коли почали вперше використовувати поняття відсоток?
4.     Навіщо? Для чого нам потрібні знання відсотків?
5.     Що? Що цікавого ми зможете зробити, вміючи знаходити відсотки?
6.     Як? Як ці знання можна застосувати в житті?
VI. Домашнє завдання
Повторити теоретичний матеріал за відповідним параграфом підручника.
Виконайте вправи:
1)    60% земельної ділянки засіяли пшеницею, решту – вівсом. Яку площу засіяли пшеницею, яку вівсом, якщо пшеницею засіяли на 114 га більше, ніж вівсом?
2)    Кількість відвідувачів магазину збільшилася від 1200 до 1500 покупців. На скільки відсотків збільшилася кількість відвідувачів магазину?
**************************************************************
Якщо хочете брати участь у великому житті, то наповнюйте свою голову математикою, поки є для цього можливість. Вона надасть вам потім величезну допомогу у всій вашій роботі.

М.І.Калінін.

Немає коментарів:

Дописати коментар