Тема: Відсоткове відношення двох чисел
Мета: удосконалити вміння знаходити відсоткове відношення двох чисел; сформувати вміння знаходити зміну величини у відсотках; розвивати вміння аналізувати інформацію, розвивати логічне і абстрактне мислення; виховувати самостійність, упевненість у своїх знаннях, любов до рідного краю.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
         Учитель. Сьогодні ми вирушаємо з вами в чудову подорож до столиці нашої країни в місто Київ. Літописець Нестор записав народну легенду про трьох братів – Кия, Щека, Хорива і їхню сестру Либідь, які заснували на землі мудрих полян місто і назвали його на  честь старшого брата Києвом. Стародавній Київ цікавий не лише своєю історією, а й чудовими, прекрасними місцями.
         А щоб визначити, куди ми вирушимо в подорож, вам у пригоді стануть знання з математики.
         ІІ. Перевірка домашнього завдання
Самоперевірка за готовими розв’язаннями. Для цього учитель заздалегідь пише на дошці відповіді до завдань, які були задані додому. Учні звіряють відповіді, коментують розв’язання.
         ІІІ. Актуалізація опорних знань
         Учитель. Пригадаємо правила, які вивчали на минулому уроці.
Ø Які види задач на відсотки ви знаєте? Наведіть приклади.
Ø Які способи розв’язування задач на відсотки ви знаєте?
Ø Що називають відсотковим відношенням двох чисел?

Ø Наведіть приклад задачі на відсоткове відношення двох чисел і поясність способи її розв’язання.
Теорію ми з вами повторили, отже, вирушаємо. Щоб визначити куди саме, необхідно виконати наступне завдання. Кожен учень отримує аркуш, на якому потрібно знайти правильні відповіді і з отриманих літер скласти слово.
1.     Виразіть у відсотках:
0,08 (Х) ; 0,04 (К); 0,51 (Р); 0,93 (Щ); 0,67 (Е); 2,4 (Т); 0,64 (И); 0,01 (А).
2.     Скільки відсотків становить :
 3 м від 5 м (А); 40 см від 1 м (В); 32 г від 2 кг (А); 2,5 км від 12,5 км (Р); 3/4 грн від 3 грн (Л)?
3.      Знайдіть: 1% (О); 2 % (З); 3% (О); 11 % (І); 20 % (Л); 60% (Т) від 15.
Відповідь: 1. Хрещатик. 2. Лавра. 3. Золоті
IV. Формування вмінь
Учитель. Першою зупинкою є центральна магістраль Києва – вулиця Хрещатик. 

Коротка історична довідка. Вулиця Хрещатик пролягає від Європейської до Бессарабської площі, загальною довжиною 1,2 км. У часи Київської Русі тут була долина, вкрита лісом, а з озера на місці теперішнього Майдану Незалежності витікав струмок, який поблизу вулиці Басейної з’єднувався з Кловом. Перші житлові дерев’яні будинки з’явилися на Хрещатику в 1797 р. У 1803 р. на початку вулиці побудований перший у Києві міський театр, із цього часу Хрещатик називали Театральною вулицею. Офіційна назва до вулиці повернулася в 1869 р. Першим кам’яним будинком на Хрещатику був будинок Головінського, до 1849 р. у ньому була поштова контора. Нині це український Дім, у якому проводяться різноманітні виставки, концерти, конференції.
         Учитель. Перебуваючи на цій вулиці, вам необхідно виконати таке завдання.
1.     До магазину привезли 500 лампочок, з яких 2 виявилися бракованими. Який відсоток віл усіх лампочок становлять браковані?
2.     У селищі 224 будинки: 84 двоповерхових, а решта – одноповерхові. Скільки відсотків усіх будинків становлять одноповерхові?
Учитель. Другою зупинкою подорожі є Києво-Печерська лавра.

        Коротка історична довідка
Києво-Печерська лавра заснована у 1051 р. Постійними відвідувачами печерного монастиря був князь Ізяслав, син Ярослава Мудрого, і київська знать, які пожертвували на будівництво наземного храму і келій, коли печери стали тісними для монахів, кількість яких дуже швидко збільшувалася. Найважчі часи лавра переживала на початку ХХ ст. Під час Великої Вітчизняної війни архітектурним та історичним цінностям Києво-Печерської лаври нанесені великі збитки. Так, у 1941 р. повністю зруйнований Свято-Успенський собор. І лише у червні 1988 р. новоствореній печерській общині було передано територію Дальніх печер, а у 1990 р. – і територію Ближніх печер.
Учитель. Перебуваючи у такому чарівному місці, вам потрібно виконати завдання.
1)    Товар коштував 40 грн. Через деякий час його ціна зросла на 30 %. Визначте нову ціну товару.
2)    Вкладник поклав до банку 7500 грн. Через рік ця сума збільшилася на 8% . Скільки грошей стало у вкладника?
3)    Ціна товару становить 150 грн. Знайдіть ціну товару після двох послідовних знижень, якщо перше було на 10 %, а друге – на 5%.
Учитель. Далі ми подорожуємо до Золотих воріт.

Коротка історична довідка. Золоті ворота – головні ворота стародавнього Києва. Про їх будівництво разом із Софійським собором згадується в літописі 1037 р. З тих давніх часів збереглися лише дві паралельні стіни довжиною 25 і 13 метрів і висотою близько 8 метрів. Остання реконструкція цього пам’ятника архітектури була закінчена у 1982 р. і тепер Золоті ворота постають у такому вигляді: основна частина – це башта з зубцями заввишки 14 м, проїзд воріт перекривається з однієї сторони підйомними дерев’яними воротами, а з іншої – брамою, виконаною за зразком стародавніх воріт Новгорода і Суздаля.
Учитель. Пропоную вам виконати наступне завдання.
Розв’яжіть рівняння: 
V. Підсумок уроку
Сьогодні на цьому незвичайному – і історичному, і географічному, і математичному уроці – ми не лише познайомилися з чудовими куточками міста Києва, а й удосконалили вміння знаходити відсоткове відношення двох чисел.
VІ.Домашнє завдання
1.     Повторити теоретичний матеріал за відповідним параграфом підручника.
2.     Розв’яжіть задачі:
1)    Ціна товару зросла від 150 грн до 180 грн. На скільки відсотків підвищилася ціна товару?
2)    Вкладник поклав до банку 8000 грн. Через рік ця сума збільшилася на 6%. Скільки грошей стало у вкладника?


Немає коментарів:

Дописати коментар